logo
Najszybszy kontakt ze mną przez telefon. Jeśli nie odbieram, wyślij SMS. Oddzwonię. Mój nr telefonu: Tel. +48 608 319 571

Blog

Home / neuroblog / hipnoza / szkolenia  / Jak medytować

Jak medytować

Wiele osób zniechęca się do medytacji z tego powodu, że sądzą, iż nie potrafią wystarczająco długo utrzymać odpowiedniego stanu.
Zniechęcają się tym, że
ich myśli powracają do nich,
rozprasza ich własny wewnętrzny głos,
powracają na okrągło sprawy do załatwienia
i to wszystko nie pozwala na wyciszenie umysłu.
W takiej sytuacji rezygnacja z medytacji to błąd.
Tego rodzaju błąd wynika z faktu niezrozumienia, jak działa medytacja, o co w niej chodzi i na czym polegają korzyści płynącą z niej.

Badania nad mózgiem wykazują ogromne korzyści płynące z medytacji , nie chodzi w niej jednak o pozbycie się wszelkich myśli, ale o to,
By w Tych Myślach Się Nie Zgubić i by cały czas
Na uwadze mieć swój cel,
By Powracać Nieustannie
CHODZI O NIEUSTANNE PRZYWRACANIE STANU SKUPIENIA I UWAŻNOŚCI
Okazuje się , że właśnie te momenty gdy podczas medytacji
nasze myśli uciekają, tracimy nad nimi kontrolę, a następnie chwytamy je i znów skupiamy na naszym celu (np.obserwacja oddechu, płomienia świecy, powierzchni wody), SĄ MEDYTACJĄ WŁAŚCIWĄ .
To rodzaj takiego ćwiczenia dla mózgu, jakie na siłowni wykonują mięśnie.
Im częściej nawracamy myślami na swój cel (ja zalecam zazwyczaj skupienie na oddechu), tym lepsze, bardziej efektywne, ćwiczenie wykonuje nasz mózg, wzmacniając dzięki temu siłę woli, umiejętność koncentracji, pamięć , uwalniając nas od kompulsji, dając nam harmonię, pełnię, poczucie Jedni.
Wniosek:
Im trudniej Ci idzie, tym lepiej to robisz

 

Szybkie szkolenie z medytacji:
Na początek potrzebujesz spokojne miejsce. Z czasem przestanie mieć to znaczenie, ale zacznij od łatwiejszej wersji.
Ważna jest pozycja ciała. Usiądź tak, by kręgosłup był wyprostowany i jednocześnie nieusztywniony. Dobra pozycja to siedzenie na krześle i wtedy stopy mają przylegać do podłoża. Możesz też skrzyżować nogi (siad turecki, półlotos, lotos). Ręce połóż w okolicach podbrzusza. Dodatkowo możesz zastosować którąś  użytecznych pozycji dłoni nazywanych mudrami.
Ważne – podczas medytacji tego typu, który tu opisuję, nie należy się kręcić, wiercić, drapać. Będziesz mieć różne odczucia w ciele, ale gdy się pojawią, powstrzymaj się przed interwencją. Popraw ułożenie dłoni, zmień skrzyżowanie nóg, ale powstrzymaj się przed ingerencją w odczucie, które do Ciebie przyjdzie. Np. jeśli zaswędzi Cię nos, zmień ułożenie palców dłoni, powstrzymaj jednak odruch podrapania się. To niezwykle skuteczny trening, który przynosi szybkie efekty w poprawie jakości życia.
Oczy możesz mieć otwarte lub zamknięte.  Jeśli masz otwarte, skup wzrok na przykład na płomieniu świecy, na roślinie, źdźble trawy, na wodzie.
Oddychaj. I zwracając uwagę na oddech, przy wdechu mów w swojej głow „Wdech”. Przy wydechu mów „Wydech”.
Będziesz co jakiś czas zauważać rozproszenie i napływające  z zewnątrz myśli i to jest o.k. Przywołuj za każdym razem stan skupienia.
Odczuwaj proces oddychania. Gdy dojdziesz do wprawy, możesz przestać w głowie powtarzać „Wdech”, „Wydech” i po prostu odczuwać.
Zacznij od 5 minut dziennie.
A jeśli to za długo, zrób to kilka razy dziennie po minucie.

Albo zrób to w czasie chociaż nie krótszym niż

1 minuta
Nawet minuta przyniesie Ci więcej korzyście, niż niezrobienie niczego.

Jakie efekty możesz osiągnąć?
Między innymi:

Wyciszenie ośrodków odpowiedzialnych za stres, za kompulsje, za lęki.
Rozwinięcie kory przedczołowej odpowiedzialnej między innymi za samoświadomość, samokontrolę.
Spontaniczne zmniejszenie ilości wypalanych papierosów lub nawet rzucenie palenia.
Zmniejszenie ilości zjadanych słodyczy, regulacja przemiany materii.
Podniesienie poziomu serotoniny, poprawa pamięci, empatii.
Wspomożenie wyjścia z czynnego alkoholizmu (nie jako jedyna metoda, ale bardzo pomocna i stosowana  z dużym powodzeniem).
Zwiększenie kontroli nad własną motywacją.
Spełnienie życzenia „Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce”.
Dodatkowe efekty w zakresie zdrowia fizycznego – co jeszcze daje medytacja

Wspomaga leczenie nadciśnienia tętniczego
Wspomaga leczenie arytmii
Pomaga wyjść z depresji
Potrafi uwolnić od migren i bólu innych rodzajów
Zwiększa odporność
Likwiduje napięcia mięśniowe
Reguluje sen przywracając go do korzystnego dla nas poziomu

Dobrze wpływa a układ sercowo-naczyniowy
Działa zdecydowanie wspomagająco w chorobach psychosomatycznych, a także zapobiega im

I dla ułatwienia jeszcze kilka przydatnych mudr:

PRAŃ MUDRA

Ułożenie palców:

Palce serdeczny (ziemia), mały (woda) i kciuk (ogień) złączone. Pozostałe wyprostowane.

Wskazania:

wyczerpanie, zmęczenie
nerwice
zaburzenia wzroku.

Opis:
Według starożytnej wiedzy wykonanie tej mudry wyrównuje potencjał energetyczny i wzmacnia siły witalne. Polepsza ostrość wzroku. Redukuje objawy nerwowości. Doenergetyzowuje cały organizm.

Gyan mudra – mudra wiedzy

Ułożenie palców:

wskazujący (powietrze) lekko dotyka kciuka (ogień). Pozostałe trzy palce wyprostowane, luźne.
Wskazania:

niepokój
depresja
nadciśnienie tętnicze
napięcia emocjonalne
brak koncentracji
kłopoty z pamięcią
bezsenność
nadmierna senność
Co może Ci dać praktykowanie tej mudry:

poprawia myślenie
wspiera duchowo zmysły
poprawia skutki leczenia różnych chorób, ponieważ wpływa na psychikę
znawcy twierdzą, że dzięki niej odradzamy się na nowo
jest uniwersalnym środkiem przeciwko duchowemu bałaganowi
wzmacnia pamięć
poprawia myślenie, koncentrację
rozluźnia psychicznie
usuwa niepokój, strach, smutek, melancholię

Apań mudra – mudra energii

Ułożenie palców: opuszki palców środkowego (niebo), serdecznego (ziemia) i kciuka (ogień) składamy razem, pozostałe palce (powietrze, woda) są swobodnie wyprostowane.

Wskazania:

usuwanie bólu
zatrucia pokarmowe
schorzenia układu moczowego
oczyszczanie organizmu z toksyn i zanieczyszczeń.
Opis:

Ćwiczenia tej mudry pozwalają uzyskać harmonię w organizmie, zapewniają efekt przeciwbólowy, oczyszczający. Powodują wydalanie z organizmu trucizn, zanieczyszczeń i szkodliwych substancji.

No Comments
Post a Comment